• Edistää normaalia energia-aineenvaihduntaa

B1-vitamiini

Miten se toimii?

Energia
B1-vitamiinilla (tiamiinilla) on keskeinen tehtävä tuotettaessa energiaa hiilihydraateista. Se onkin yksi tärkeimmistä ainesosista useissa reaktioissa, joissa glukoosia pilkotaan energiaksi (Butterworth, 2006; NDA, 2009). 
 

Mikä on suositeltu annos?

Suositeltu päivittäisannos B1-vitamiinia on aikuisille naisille 1,1 mg ja miehille 1,3 mg sekä alakouluikäisille lapsille 0,9-1,1 mg. 

Mistä sitä saa?

Liha, viljatuotteet ja maitotuotteet ovat hyviä B1-vitamiinin lähteitä. Ruokavalio, jossa on runsaasti B1-vitamiinin lähteitä, voidaan turvallisesti yhdistää Multi-tabs- monivitamiini- ja kivennäisainetabletin kanssa.

B1-vitamiini

sisältävät tuotteet​

Raskaus 

Multi-tabs® Raskaus on monivitamiini-kivennäisainetabletti, joka on suunniteltu erityisesti raskaana oleville ja raskautta suunnitteleville naisille.

Lisää vertailuun Vertaa nyt

Raskaus 

Multi-tabs® Raskaus on monivitamiini-kivennäisainetabletti, joka on suunniteltu erityisesti raskaana oleville ja raskautta suunnitteleville naisille.

Lisää vertailuun Vertaa nyt

 

Lähteet

Butterworth RF. 2006. Thiamin. In: Shils ME, Shike M, oss CA, Caballero B, Cousins RJ, editors. Modern nutrition in health and disease. Philadelphia: Lipincott Williams & Wilkins. p. p 426-433. 

 

NDA. 2009. Scientific Opinion on the substantiation of health claims related to vitamin B1 . EFSA Journal 7:1222.

 

PP-MUL-FIN-0209