Skip to main content

Miten syödä terveellisesti, kun olet raskaana

On tärkeää olla tietoinen ruokavaliosta, kun olet raskaana. Siitä on etua sekä itsellesi että vauvallesi.

Seuraa seuraavaa 7 ohjetta sen varmistamiseksi, että sekä sinä että vauvasi saatte oikeanlaista ravintoa.

  1. Syö 6 annosta hedelmiä ja vihanneksia päivittäin.
  2. Syö kalaa useita kertoja viikossa.
  3. Syö päivittäin perunaa, kokojyväleipää, riisiä tai pastaa.
  4. Vältä sokeria – erityisesti virvoitusjuomissa, karkissa tai kakuissa.
  5. Vältä kovaa rasvaa – erityisesti maitotuotteissa ja lihassa.
  6. Syö monipuolisesti.
  7. Käytä vettä janojuomana.

Suositus on, että raskaana olevat naiset saavat ruokavaliostaan seuraavaa:

  • 500 µg foolihappoa päivittäin.
  • Päivittäinen D-vitamiinilisä koko raskauden ajan.
  • Päivittäinen rautalisä tarpeen mukaan.

Lue lisää

Tietoa raskaana oleville ja imettäville

Äidin dokosaheksaeenihapon (DHA) saanti edesauttaa sikiön ja imeväisikäisen lapsen aivojen ja silmien normaalia kehittymistä…

Multi-tabs Raskaus Omega-3 on erityisesti odottaville ja imettäville äideille suunnattu omega-3-rasvahappovalmiste.

Multi-tabs D-tipat on D3-vitamiinia sisältävä tippamuotoinen valmiste lapsille 2 viikon iästä 2-vuotiaaksi asti.

Meidän kaikkien tulee liikkua ja harrastaa koko elämämme ajan. Erityisesti lapset saavat paljon iloa ja hyötyä aktiivisesta elämästä, leikistä...